İlham veren sunumuyla Ali Erkan Kavaklı şöyle dedi:”Öğretmenlerinize ,“Bu okulda iyi giden üç şeyi ve iyi gitmeyen üç şeyi yazınız?” sorusunu yazılı olarak sorunuz. Cevaplara yönelik planlama yapınız. Personelimizi dinlemeli ve onlara duygu yönetimini öğretmelisiniz. Teftişleriniz rehberlik ve motivasyon amaçlı olmalıdır. İnsan beyni ödül sistemiyle çalışır. Ödülü motivasyon aracı olarak sıkça kullanın. İdareci şikâyet eden değil çözüm üretendir. Okulu toplumdan ayrılmış bir oksijen çadırı olarak görmeyin. Yapılan çalışmaların hayatta karşılığı olsun. Yönetici olarak ”Ben burada ne iz bırakacağım?” sorusunu kendimize her zaman sormalıyız. İşimiz bizi mutlu etmelidir. Bilgi öğrenmek ve öğretmek insanı mutlu eder. Öğretmenlik ve müdürlük mutluluk mesleğidir. Dehanın potansiyeli her çocukta vardır. Çoklarımızın yeteneklerini geliştirelim. Onların potansiyellerini yok etmeyelim. Başarılı yönetici personeli ile birlikte vizyon belirler. Vizyonuyla ilgili skor tabelası oluşturur. Skor tabelasına yazılan hedefler için sık sık ortak çizgi toplantıları yapar.”
"İdareci şikayet eden değil çözüm üretendir. Okulu toplumdan ayrılmış bir oksijen çadırı olarak görmeyin. Yapılan çalışmaların hayatta karşılığı olsun. Bilgi öğrenmek ve öğretmek insanı mutlu eder. Öğretmenlik ve müdürlük mutluluk mesleğidir. Personelimizi dinlemeli ve onlara duygu yönetimini öğretmelisiniz. İdareci şikayet eden değil çözüm üreten kişidir."
İnsan beyni öğrendikçe mutluluk sıvısı salgıladığını anlatan Kavaklı, beyinde her gün yeni hücrelerin doğduğunu, okumayan, düşünmeyen, öğrenmeyen ve araştırmayan beyinde bilgilerin sabun köpüğü gibi kaybolduğunu ifade etti.
Seminere, Eskişehir de çalışan okul müdürleri, Eğitim Bir-Sen yönetim kurulu üyeleri, daire amirleri ile eğitimciler katıldı.
Seminer, soru-cevap bölümüyle sona erdi.