MİHALIÇÇIK-İDEALİST ÖĞRETMEN NASIL OLMALIDIR?


105 | | |
| |

Eğitim Bir Sen Mihalıççık temsilciliğimiz tarafından organize edilen ve Eğitimci-Yazar Ali Erkan Kavaklı tarafından "İDEALİST ÖĞRETMEN NASIL OLMALIDIR?" konulu bir konferans verildi.

Kavaklı, Mihalıççık Konferans Salonu’nda konuşmasında başarının tesadüfi olmadığını ve inanç işi olduğuna belirterek, öğrenme sürecini mutluluk saati olarak tanımladı.

Öğrenmenin sonunda beynin mutluluk hormonu salgıladığını,çocuklara öğrenmeyi sevdirmek gerektiğini vurgulayan Kavaklı, “Eğitimde esasen başarı önemlidir. Başarısız olan öğrenciyi cezalandırmak gereksizdir. Zaten başarısızlık ona en büyük cezadır” dedi.

Eğitimin ödül sistemi üzerine devam ettiğini dile getiren Kavaklı, yapılan her güzel işe karşı beynin insanı mutlulukla ödüllendirdiğini vurguladı.

Kavaklı, “Beyin öğrenme odaklı yaratılmıştır. Öğrenmeyen beyin yoktur. Öğrenme hızları ve biçimleri farklı olan beyinler vardır, eğitimci bunu fark eder. 8 çeşit zeka vardır. Sözel, sayısal, sosyal, kişisel zeka, görsel zeka, işitsel zeka, dokunsal zeka. Osmanlı da her öğrenci özel kabul edilerek kendi zeka özelliğine göre eğitim uygulanırdı” şeklinde konuştu.

Bir öğretmenin öğrenciye söyletmesi gereken en önemli sözün“Ben yapabilirim” olmalıdır diyen yazar Kavaklı, şunları kaydetti:

“Öğretmenin birinci ödevi çocuklara okumayı sevdirmektir. Öğretmen şefkatli ve merhametli olmalıdır. Öğretmen, çocuklara yol gösterebilmeli, ilham verebilmeli, onlara başarma zevkini tattırabilmelidir. Hiç kimse başarı merdivenlerini elleri cebinde tırmanmamıştır. Başarı bedel ister. Başarı için doğru stratejiler gerekir. Hepiniz potansiyel dahisiniz. Öğrenmek insanları mutlu eder. Sınav stresi yenilebilir. Sınavı bizi başarımerdivenlerine tırmandıracak bir fırsat olarak algılayabiliriz. Korkunun ve stresini kaynağı bilgisizlik veya duygularını yönetememektir. Duygular yönetilebilir. Sınavlara iyi hazırlanmışsanız başarma fırsatı ayağınıza gelmiş demektir."

Top